donderdag 23 juni 2016

Vandaag heb ik er zin in!

Nadat ik mij gisteravond ellendig voelde,
onvoldaan, ons leven en huis in mijn ogen een enorme chaos leek,
en ik het liefst weg wilde vluchten,
heb ik nu gelukkig weer zin om aan de slag te gaan.

Ik zal het tenslotte toch zelf moeten doen!

En, in de ochtend als je weer een beetje uitgerust bent, 
ziet alles er toch weer anders uit.

Gisteren las ik een artikel over een boek,
waarvan ik dacht:
die zet ik op mijn verlanglijstje!
En laat ik nou in de zomer jarig zijn!
Hoef ik niet meer heel lang te wachten.

Het ging over het boek:
'Het grote poetsboek' 
Geschreven door Diet Groothuis.
Wat ik fijn vind, is dat zijzelf ook chaotisch is, net als ik.
Ze schrijft:
"Niet-chaotische mensen beseffen nauwelijks dat chaotische mensen
elke dag in hun leven een jungle vol gevaren,
valstrikken en hinderlagen betreden
en veel steun en waardering verdienen."
Nu durf ik die laatste woorden niet op mijzelf toe te passen,
maar ik herken mij wel in het eerste stukje.
In plaats van het verdienen van steun en waardering,
zou ik eerder zeggen dat ik dat nódig heb.


Afbeeldingsresultaat voor Het grote poetsboek

Al met al spreekt het boek mij erg aan.
Al besef ik dat ik het met dat boek alleen niet red.
Ik heb ook elke dag weer Gods hulp nodig.


Ik ben net terug van de autogarage,
 heb daar al een kopje koffie gekregen,
dus kan zo weer aan de slag.
Eerst de 11 kalveren verzorgen,
en dan in het huishouden aan de gang, 
tot ik om half 12 op de fiets stap.
Het is vandaag mijn beurt om over te blijven op school.





6 opmerkingen:

  1. Hallo Willemien,
    Ik zag dat je volger bent geworden op mijn blog Anita's Dagboek. Wat gezellig! Och, er valt zóveel te vertellen over huishouden. Niet alleen over de praktische kant, maar ook over waar het huishouden voor staat. Ik heb er al heel veel blogjes over geschreven. Als je er aan toe bent is misschien het boek Huishouden, zorg voor het leven van Monique Wortelboer interessant. Wat zeg ik, ik heb het boek zelf ook nog niet gelezen, maar wel korte stukjes.
    Heel veel wijsheid gewenst.
    Hartelijke groet,
    Anita Willems

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi naamgenootje, leuk dat je een blog bent gestart, en wat een dapper onderwerp! Ik heb ook een tijdje geblogd, maar ben gestopt ermee. Ik zoek de moed om weer te gaan bloggen. Succes jij vandaag, God geeft iedere dag wat je nodig hebt, ga ernaar op zoek! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom! Ik ben erover gaan bloggen in de hoop dat het me stimuleert...
      Wie weet lukt het jou ook weer om te beginnen!

      Verwijderen