woensdag 24 augustus 2016

Twee weken zonder...

Afwasmachine!

Ooit dacht ik: "Als de afwasmachine het begeeft, hoef ik geen nieuwe meer."
Weer een elektrisch apparaat minder,
en een aanrechtkastje erbij wat gebruikt kan worden voor opslag.
Nu,na twee weken zonder, ben ik toch blij dat morgen de monteur komt,
en hoop ik echt dat hij nog gemaakt kan worden!

Ik probeerde het steeds goed bij te houden.
De kinderen moesten ook 1 keer per dag meehelpen.
In de vakantie ging het goed.
De eerste 2 schooldagen ook.
Maar dan gebeurt het dat je de hele middag weg bent met de kinderen.
De ander komt laat uit school.
Man werkt al erg veel, dus heeft vrijstelling.
Dan is het ook nog eens erg warm weer.
Ach, denk je dan,
de kinderen zijn moe van de warmte, en de eerste dagen op school.
Dus zei ik na het avondeten:" Nou jongens, jullie hoeven niet te helpen met de vaat,
(we waren ook later met eten dan de afgelopen dagen),
gaan jullie maar om de beurt in de douche, en lekker naar bed.
Ik zal de vaat wel alleen doen."
We hadden buiten gegeten, begon lekker iets af te koelen.
Man kneep even de ogen dicht, en ja, ik toen ook.
Dus nu liggen de kindertjes lekker in bed,
(wat ik ze natuurlijk ook gun),
man is aan het melken,
en mijn aanrecht staat mutje vol met vaat.

Maar, gek genoeg lucht het op, zo'n blogje tikken,
en het delen met jullie.
Net of de berg iets kleiner is.
Dus zet ik zo een muziekje op, en maak een begin.
En als het begin er eenmaal is, ga je door..

Overkomt jullie ook wel eens zo iets?

plaatje van www



1 opmerking:

  1. Onze vaatwasser is er zo'n anderhalf jaar geleden mee gestopt en eigenlijk gaat het ook best zonder. De kinderen helpen er ook aan mee. En m'n man soms ook.
    Maar wij hebben geen koeien die ook nog gemolken moeten worden;)

    BeantwoordenVerwijderen