donderdag 26 oktober 2017

Opklimmen uit een dal

foto van www

Ik bevond me in een dal
de afgelopen tijd.
Met om me heen
grote bergen die ik moest beklimmen.

Bergen van zoveel verplichtingen.
Waar het klimmen zo zwaar viel
dat ik soms het gevoel had
dat ik op instorten stond.

Verplichtingen die nu veel hogere bergen waren
als voorheen.

Met als gevolg dat het in huis niet meer fijn was,
en ook daar hoge bergen om me heen waren.

Gelukkig was daar vorige week de herfstvakantie.
En ik alle verplichtingen even 'uit het zicht' parkeerde.
Gelukkig heb ik daardoor weer wat rust en overzicht gekregen.

Nu ben ik me door de verplichtingen aan het heen worstelen.
Stapje voor stapje.
Ik neem afscheid van bepaalde dingen en mensen,
zodat ik de energie die ik heb,
in mijn gezin en huis te steken.

Nog even door klimmen en ik heb dan een mooi uitzicht
vanaf de berg...

Hartelijke groet,
Willemien

1 opmerking: