dinsdag 28 juni 2016

Vooral reinigen deze dagen, maar ook wat opruimen

Deze dagen is vooral het reinigen heel belangrijk...
mijn man heeft namelijk de buikgriep te pakken.
Dus, poetsen maar!


Gelukkig heb ik ook nog wat kunnen opruimen de laatste dagen.
Ik heb elke dag 1 of een paar planken van de spelletjeskast opgeruimd,
en schoongemaakt.



Ook las ik van iemand, die drie spullen per dag wegdoet.
Dat wil ik ook proberen.
De eerste dingen heb ik uit onze gang geplukt.

Ik houd niet van een erg kaal huis, wel van gezellige dingen.
Maar er is nog veel rommel in huis, wat ik echt kwijt wil.
Dan gaat immers het schoonmaken ook makkelijker en sneller!
En ik hoop dat het een rustiger gevoel geeft.

Werken jullie met een vaste planning, of schrijf je dagelijks een to-do lijst?
Of hebben jullie dat misschien helemaal niet nodig?

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willemien,

    Wat mij ontzettend helpt is het volgen van de Nederlandse versie van Flylady op de website: http://www.tiemj.nl/index.php

    Kijk onder het kopje 'huishouding'. Het is de bedoeling dat je routines aanleert, een aantal heb je vast al in je systeem. Het scheelt zoveel als je s avonds voor je naar bed gaat even opruimt...
    En Flylady geeft een schema, dagelijks een kwartier met een kookwekker een klusje doen in een bepaalde zone. De gedachte is dat de chaos niet in 1 dag is ontstaan, dus ook niet in 1 dag verholpen is. En echt, het werkt. En als dan de 'hoofdruimtes' weer toonbaar zijn, heb je ook tijd voor andere plaatsen in je huis.

    Heel veel succes! Volgens mij ben je al goed van start gegaan met de spelletjeskast. Beterschap voor je man.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, Marijke!
      Ik zal eens een kijkje nemen op de site.

      Verwijderen