woensdag 6 juli 2016

rust, reinheid en regelmaat...hmm, wat is dat?

Deze periode komt er weinig van,
Rust.
De laatste feestjes worden gevierd,
afscheidsavond van onze oudste,
die de basisschool nu heeft verlaten...
Verjaardagen in de familie,
tandarts- en orthodontistbezoek,
schoonmaakavond op school
en wat al niet meer.
Maar ja, daar moeten we deze week gewoon 'even' doorheen.

En hoe zit het met de Reinheid?
Ik heb het boek gekocht!
En, omdat ik niet met de chaos in huis en hoofd
de vakantie in wilde gaan,
ben ik er in begonnen.
Want ik ben pas aan het eind van de zomervakantie jarig...
Goede smoes hè, om alvast te kunnen beginnen.
Het leest erg prettig, hoewel er dingen in staan
die ik er liever niet in had gezien.
Toch ben ik er blij mee.
Dus stapje voor stapje ben ik bezig met Reinheid.

Tja, de Regelmaat.
Die is op het moment ook ver te zoeken.
Maar daar wordt ook aan gewerkt
zodra deze volle week voorbij is.

3 opmerkingen:

  1. Deze tijd van het jaar is vol. Het valt niet mee om daarin rust reinheid en regelmaat te bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willemien,

    Heb via bol.com een deel uit het poetsboek kunnen lezen van Diet Groothuis. En inderdaad, erg leuk om te lezen. Zelf heb ik ooit het boek van Els Jacobs gelezen: Aan de slag met de huishoudcoach. Gaf me inzicht.

    Maar wat me het meest heeft geholpen is Flylady.
    (vertaling via http://www.tiemj.nl/index.php/huishouding). Ik voel me bijna opdringerig door het nog een keer op te schrijven, maar echt het werkt. Dagelijks een kwartiertje in 1 ruimte opruimen/schoonmaken met de kookwekker. Het grappige is dat het soort verslavend werkt. En na een maand zie je al verschil.

    Ik lees dat jij ook een boerderij hebt, uit ervaring weet ik dat je dan nooit klaar bent. Maar een kwartiertje per dag is meestal wel te vinden.

    Succes met alles, vergeet niet te genieten van je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen