maandag 31 oktober 2016

Het zit nog vooral in mijn hoofd, hoe ik zou willen dat het zal gaan

Ja! De afwasmachine is inmiddels geplaatst!
Op de vrijdag voor de herfstvakantie.
En we zijn er héél blij mee...

Het was me het dagje toen wel...
We kregen die dag controle van de NVWA.
Normaal komen zij onaangekondigd,
deze keer waren wij echter voorbereid,
omdat behalve een teamleider en inspecteur
ook de generaal inspecteur, en nog een heer met hoge functie,
weet even niet meer welke,
mee zouden komen.
Fijn, dan konden we ons wat voorbereiden.
Maar tjonge jonge,
ik ben me daar van 10.15u tot 11.30u,
en van 13.30u tot 15.15u mee druk geweest!
Werkelijk alles wordt uitgeplozen!
Mijn man was gewoon aan het werk, had er geen vrij voor genomen,
maar hij vindt het ook erg moeilijk om kalm te blijven als het zo lang duurt.
Begrijpelijk.
Maar goed, we zijn er aardig goed afgekomen,
met een paar dingetjes die we achteraf nog even moesten oplossen,
en het bewijs ervan doormailen.
Al met al is daar dus veel tijd mee doorgegaan.

Foto van www

Daarna hadden we heerlijk herfstvakantie.
De kleding is weer uitgezocht.
En nu hebben we weer een nieuwe start gemaakt.

Ondertussen ben ik nog steeds niet tevreden met de avonden.
De kinderen gaan gewoon te laat naar bed,
ik moet daar echt nog aan werken.


Ik las pas een heel inspirerende blog:
Ik heb dat ook aan mijn man laten lezen,
met de mededeling dat ik daar erg mee worstel,
en met de vraag om zijn hulp hierin, om mij daar op te wijzen 
als het nodig is.
Maar ja, hij zei:
Dat ziet er mooi uit, misschien zal het ook zo moeten, ja zou het 
mooi zijn, maar dat zit niet in je, en je kunt de situaties ook niet helemaal vergelijken.
Bam.
Die kwam aan.
Maar hij heeft denk ik gelijk.
En toch, ik wil het dan toch zoveel mógelijk proberen.
En ook moet ik meer de vraag om hulp bij God neerleggen,
en stille tijd te nemen, elke dag,
in plaats van er alleen naar te verlangen om het werkelijk te kunnen doen,
maar het vervolgens niet eens te proberen...

1 opmerking:

  1. Hoi Willemien,

    Wat leuk om weer een blogje van jou te lezen! Fijn dat de vaatwasser er nu is. Wat goed dat jij bij de controle van de NVWA aanwezig was. Wij hebben ook een boerenbedrijf en ik vind het altijd spannend. Je hebt jezelf hopelijk wel een schouderklopje hiervoor gegeven? Zo niet, krijg je dit alsnog van mij :-)

    Je klinkt positief als je schrijft dat je de kleding hebt uitgezocht en een nieuwe start hebt gemaakt. Je schrijft ook dat je nog niet tevreden bent over de avonden. Heb jij zelf een idee hoe het komt dat de kinderen te laat naar hun bed gaan?

    Je schrijft over het blog van Marjolein. Het is inderdaad een waardevol blog. Maar je man heeft absoluut gelijk dat de persoon en de situatie heel verschillend zijn.

    Wat mij echt heeft geholpen is het hebben van een ochtend en avond routine. Daarbij werk ik dagelijks 15 minuten in de ruimte die op het programma van Tiemj / Flylady staat. Aan het einde van de week heb je dan toch mooi anderhalf uur schoongemaakt in die ruimte. (6 x 15 minuten) Vanmorgen voordat ik ging werken (ik werk in de gezondheidszorg met gebroken diensten) heb ik een kwartiertje in de keuken gewerkt. Eerst de 'hondenhoek'gesopt en daarna de verwarming afgenomen. Maandag heb ik het raam en het gordijn gewassen. Je hebt het zelf nauwelijks in de gaten, maar het is net een olievlek die zich verspreidt. Rommel trekt rommel aan, maar als een ruimte netjes is, doe je ook meer je best dat zo te houden. Ik ben van nature niet georganiseerd, daarbij helpt een boerenbedrijf en onregelmatig werken niet mee, maar iedere dag een kwartiertje werken heeft echt zin. Het grappige is dat je dan ziet hoeveel je kunt doen in 15 minuten. Dan wordt het een sport om zoveel mogelijk te doen in die tijd.

    Vwb stille tijd houden: m.i. kan dat op meerdere manieren. Je kunt een overdenking of bijbellezing (https://transworldradio.nl/luisterpagina) luisteren op je mp3 of laptop. Ik doe dat regelmatig tijdens mijn bezigheden. Ik heb me afgevraagd of dat niet oneerbiedig is, maar ik denk van niet. Ik kan me beter concentreren als ik sta te strijken dan wanneer ik er voor ga zitten. Maar misschien zie jij dat anders.

    In ieder geval wens ik je in alles Gods nabijheid toe!

    Groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen