dinsdag 3 januari 2017

Het verloop van zomaar een vakantiedag

Vanmorgen ben ik met twee kinderen tegen negen uur vertrokken
naar de kerk om schoon te maken.
Dat doen we met een club vrijwilligers.
Eén keer in de zes weken was ik aan de beurt.
Ik heb een poos getwijfeld, maar ik heb het nu toch opgezegd.
Het is maar af en toe een keer,
maar sinds ik 's morgens de koeien verzorg,
lukt het me niet meer om op tijd te komen,
òf het leverde erg veel stress op.
De knoop heb ik doorgehakt: Ik stop er (tijdelijk) mee.
Als de situatie verandert op het bedrijf, 
zien we wel weer.
Afbeeldingsresultaat voor koffie drinken tekening vroeger


Toen we thuis kwamen, zaten man en andere twee kinders 
net aan de koffie,
dus schoven we gezellig nog even aan.

Daarna ging man met zoon de kettingzaag ophalen
die hij had besteld.
Er moeten nog heel wat bomen gesnoeid worden rond de weilanden.
Hij heeft daar nu mooi de tijd voor.

Daarna aten we een EENVOUDIGE broodmaaltijd,
met wel een gebakken eitje erbij.
Een paar van onze krielkippen leggen nog trouw hun eitjes.

Afbeeldingsresultaat voor krielkippen tekening

Nu gaat man met zoons aan het zagen.
Oftewel, man zaagt, jongens sjouwen de takken.
Lekker buiten bezig zijn.

Dochter is aan het logeren bij een vriendin in de buurt.
Ben ik zomaar even alleen.
Ook wel even fijn.

Straks nog even een wasje draaien,
de laatste nieuwjaarskaarten schrijven en posten.

Afbeeldingsresultaat voor schrijvende dame

En dan vast beginnen met het eten voorbereiden.
Ik heb nog een zakje spruitjes liggen,
en nog wat wortels.
Ik denk dat het een stamppot wordt,
daar zullen de mannen na het buitenwerken wel zin in hebben...
Een varkensfiletlapje erbij,
en o ja,
ik heb geen vla meer in huis, dus dat wordt pap koken.
Dat wordt (hoop ik) een heerlijke
ouderwetsche EENVOUDIGE maaltijd.

Ik was immers op zoek naar EENVOUD?

Een hartelijke groet,
Willemien

3 opmerkingen:

  1. De dagelijkse handelingen kunnen je helpen om de draad weer op te pakken. Ook al is dat niet makkelijk.
    Een vriendin zei ooit tegen mij dat ze het een openbaring vond toen ze doorkreeg dat ergens 'nee' tegen zeggen, niet betekende dat het een 'nee voor altijd' was. Dat gaf haar enorm veel vrijheid. Nee, nu niet. Vraag me later maar weer.

    Eet smakelijk alvast! (en desnoods maar geen toetje :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijk gewoon dagje!
    Groot gelijk dat je even met het schoonmaken gestopt bent, het is natuurlijk niet de bedoeling dat het zoveel stress oplevert!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt gezellig! En door het harde werken heb je vast geen last van de kou buiten met zo'n heerlijk zonnetje erbij!
    Vroeger als kind mocht ik altijd mee met mijn moeder en m'n tante, gingen we ook de kerk schoonmaken, daar kregen we altijd een leuk bedragje voor:)

    BeantwoordenVerwijderen