donderdag 19 januari 2017

En nu volhouden...

...met Gods hulp.

Deze week 'familieraad' gehouden ;-)
We zouden allemaal ons best doen 
om alle dingen een beetje beter op tijd 
te laten gebeuren.

Ik heb weer een lijstje op de keukenkast hangen
met de dagelijkse taken,
en afspraken.



Voor mezelf heb ik weer een dagplanning gemaakt.

En ik zou zorgen dat het eten op tijd klaar staat 's avonds.
Want het gebeurde wel eens dat we pas om half zeven,
en soms zelfs nog later aan tafel schoven.


Dat is echt te laat, de kinderen moeten daarna nog hun
huiswerk doen,
en soms nog helpen met de vaat.
Ze gingen te laat naar bed.
Met alle gevolgen van dien.

Toen nu toe is het deze week gelukt.
Dus dit moeten we erin houden!

Ik merk dat ik het lastig vind
om als enige in het gezin hiervoor te 'strijden'.
Ik lijk de enige te zijn die het belangrijk vind.
Ik wìl het wel graag, omdat het beter is voor ons gezin.
Maar af en toe heb ik toch een beetje steun nodig.
En die vind ik dan weer bij jullie:-)
en in personen die mooie blogs erover schrijven.

Hartelijke groet,
Willemien

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tekening!!
    Het is ook lastig. Misschien kun je het op vrijdag/zaterdag of in de vakanties wat losser doen, dan heb je overzichtelijke perioden en iets om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie er met elkaar over gesproken hebben. En dat het afgelopen week gelukt is! Denk dat in veel gezinnen de moeder degene is die de klok in de gaten houdt... Bij ons in ieder geval wel.

    Wees ook een beetje lief voor jezelf als het een keer niet lukt.

    Snap wel wat je zegt als je schrijft dat de kids na het eten nog hun huiswerk moeten doen en helpen met de afwas...Maar bedenk wel, die taakjes hebben ze evengoed, of je nu om 17 u eet of om 19 u. In theorie zouden ze het huiswerk ook al gemaakt kunnen hebben voor het eten.

    BeantwoordenVerwijderen