donderdag 8 september 2016

Er zit vooruitgang in!

Langzamerhand begin ik een routine onder de knie te krijgen.
Het komt ook wel door het vroegere opstaan denk ik, omdat onze oudste nu regelmatig om 
tien voor half 8 de deur uit moet.
Dan wil je toch even thee zetten voor haar, met haar aan tafel zitten als ze aan het ontbijten is.
Haar uitzwaaien. 
(al kijkt ze meestal niet meer, maar, stel je voor dat ze, zoals af en toe een keer, wèl kijkt...;-) )
De dag begint zo stresslozer. 
(Wat een woord!)

Eerder kon ik altijd erg moeilijk uit bed komen.
Zag altijd enorm tegen de dag op.
Natuurlijk wilde ik de kinderen niet naar school laten gaan,
zonder dat ik ze gezien of gesproken had.
Dus kwam op een gegeven moment wel uit mijn bed rollen,
om ze nog te begeleiden bij brood smeren en tas in pakken, en uit te zwaaien.
Dat was natuurlijk een erg vervelende start van de dag,
want ik wilde er helemaal voor ze zijn.
Toch lukte dat vaak niet.
Zo zat ik in een negatieve cirkel.
Ik schaam me er nog voor als ik dit schrijf.
Baalde ook altijd heel erg van mezelf.

Hoe fijn is het dan om nu een goede start te mogen maken na de vakantie.
En ik heb goede hoop dat ik het nu wel vol ga houden.
Ik heb nu veel meer plezier in alles,
omdat het allemaal niet meer vol stress is,
omdat ik met een tevreden gevoel de kinderen kan uitzwaaien.

En zo komt het dat ik weer een beetje een routine krijg.
Van koeien en anderen beesten voeren,
tot keuken opruimen.
Van bedden opmaken, slaapkamers opruimen (een eitje als je het elke dag doet),
tot was aanzetten en opruimen.
Gauw een bezem door de keuken en bijkeuken.

En dan,
tijd voor koffie!
En blogs lezen!
En nog even op instagram kijken!
Zonder me schuldig te hoeven voelen, dat ik nu al een pauze neem,
zonder iets gedaan te hebben wat de moeite is.

En als ik fijn weer 'bij' ben met lezen,
kijk ik in mijn map, waar ik vast wat dagelijkse klusjes heb opgeschreven.
Want sommige dingen vergeet ik ook gewoon.
Zoals vlees uit de diepvries halen.
En dan kijk ik nog even op de site van tiemj.
Een aanbeveling van een bloglezer.
Ik ga kijken of het ook voor mij werkt.

Genoeg deze keer...

4 opmerkingen:

  1. Nog nooit van die site gehoord, ga gauw eens kijken, ziet er interresant uit! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ben benieuwd wat jij ervan vindt. Ik vind er wel handige dingen op staan, hoewel ik het niet heel overzichtelijk vind.

      Verwijderen
  2. Fijn dat je weer moed hebt voor de dagelijkse dingen. Ik hoop dat dit gevoel lang blijft doorwerken.

    BeantwoordenVerwijderen